Erediensten en Samenkomsten

Erediensten

Collectes februari 2024 t/m maart 2024

De Rudolphstichting zorgt, samen met een trouwe kerkelijke achterban en donateurs, al meer dan honderd jaar ervoor dat Jeugddorp De Glind een plek is waar kinderen en jongeren in gezinsverband kunnen wonen en deel uitmaken van de dorpsgemeenschap. In Jeugddorp De Glind vinden kinderen en jongeren weer een veilig thuis in een leefomgeving die hen biedt wat ze nodig hebben voor herstel en ontwikkeling. Rudolphstichting steunt kinderen, gezinshuizen en algemene dorpszaken. In 1914 begon dominee Rudolph op het platteland met de opvang van voogdijkinderen uit de steden. Zijn werk groeide uit tot de Rudolphstichting en Jeugddorp De Glind. Anno nu biedt De Glind de combinatie van het gewone dorpsleven met woonopvang in gezinshuizen; de ‘kracht van het gewone leven’. Kinderen kunnen in deze kleine, hechte dorpsgemeenschap weer gewoon kind zijn en jongeren kunnen er werken aan hun toekomst. Omdat er zoveel kinderen in De Glind wonen zijn onderwijs, vrijetijd en (speel)voorzieningen afgestemd op hun behoeften.

De Hoop helpt mensen op weg naar een nieuw leven. Betrokken, deskundige zorg met een hoopvol toekomstperspectief. De Hoop ggz biedt hulp bij zowel milde problematiek als bij ernstige problematiek. Ook zijn er verschillende woonvormen voor begeleid en beschermd wonen. Omdat ieder mens anders is, zoeken ze in overleg welke hulp het beste bij de hulpvraag past. In de vorm van therapeutische gesprekken, medicatie of een combinatie daarvan. Naast behandeling kan het dan soms juist ook gaan om hulp bij het weer aan het werk gaan, begeleiding in de thuissituatie, hulp bij het vinden van lotgenotencontact of pastorale hulp bij levensvragen.

De Voedselbank zal bij u wel bekend zijn. Helaas wel zouden we bijna zeggen, omdat het werk van de Voedselbank nog steeds nodig blijkt te zijn of eigenlijk alleen nog maar meer nodig lijkt te zijn met alle stijgende kosten van het levensonderhoud die we zien. En daardoor krijgen ook de Voedselbanken te kampen met minder aanbod van voedsel. Hulp is dus nog steeds hard nodig.

Het Hospice Sint Maartenhuis is een “Bijna thuis huis” waar er alles aan gedaan wordt om de gast zich zoveel mogelijk thuis te laten voelen, en waar tijd en ruimte is voor alle aandacht voor de gast en zijn of haar naasten. In de laatste, terminale fase van het leven is thuis worden verzorgd niet altijd mogelijk of wenselijk. En juist dan is er behoefte aan een huiselijke sfeer, waar vanuit betrokkenheid zorg en begeleiding wordt geboden.

Collectemunten

Tijdens de dienst kunt u gebruik maken van speciale collectemunten. Deze munten kunt u geven tijdens de collecte i.p.v. contant geld.

Er zijn verschillende kleuren munten, die elk een andere waarde hebben:

Deze munten kunt u bestellen bij A.J. Vreugdenhil, via hervormdpekela@gmail.com of bellen naar 0598-612509.